The Seattle school district is planning to infuse all K-12 math classes with ethnic-studies questions that encourage students to explore how math has been “appropriated” by Western culture and used in systems of power and oppression. https://t.co/G0Ob6O5Ugs
— EdWeek Teacher (@EdWeekTeacher) October 19, 2019
Текстом: The Seattle school district is planning to infuse all K-12 math classes with ethnic-studies questions that encourage students to explore how math has been “appropriated” by Western culture and used in systems of power and oppression.
Вольный перевод: В Сиэтле планируют добавить во все математические программы (K-12 - что то вроде наших министерских регуляций что и в каком объёме должно быть в программе обучения) этнические вопросы которые сподвигнут учащихся узнать о том как математика была "присвоена" западной культурой и была использована в системе власти и угнетения.
От себя могу пожелать не останавливаться и вообще убрать математику из мат программы оставив только этические и этнические вопросы.
Community Info